loading...

مرجع مقالات تخصصی پزشکی

بازدید : 7
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 16:40

پوست سالم یک‌شبه به وجود نمی‌آید. یک برنامه منظم روتین پوستی و نگهداری از پوست برای با صرفه‌سازی سالم پوست، تقویت سیستم دفاعی آن و به حداکثر رساندن نتایج ضروری هست. اما چطور می‌قدرت به‌این غرض رسید و پوستی سالم و زیبا داشت؟ بی‌شک برای داشتن یک پوست متخصص پوست و مو زیبا و جوان به یک روتین پوستی مناسب نیاز دارید. البته روتین پوستی چیست و چطور می‌توانید یک متد حفظ از پوست مناسب را گزینش نمائید؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید بهترین روتین پوستی را متناسب با نوع پوستتان داشته باشید.

برای داشتن بهترین روتین پوست عالی هست با کارشناس پوست مشورت فرمایید. شما میتوانید از طریق وبسایت با بهترین پزشکان در زمینه‌ی باشید. درضمن سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت مشورت کردن آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود داراست.

روتین پوستی چیست؟
یک پوست عالی صرفا به ژنتیک شما مربوط نمیشود. عادات روزانه شما تاثیر زیادی روی ظاهر شکل‌تان دارااست و یکی از این عادات اصلی روتین پوستی می‌باشد. روتین پوستی شامل مراحلی می باشد که برای مراقبت از پوست خود آن ها را دنبال می کنید تا تلاش پوست صورت خود را تنظیم فرمایید. از رطوبت‌رسانی گرفته تا پاک‌سازی و تقویت سد دفاعی پوست صورت تمامی جزء روتین پوستی به حساب می‌آید. روتین‌های پوستی بر پایه ی نوع پوست و غرض اعمال آن متفاوت‌اند و می‌اقتدار برای رسیدن به اهداف گوناگون، از چند سیاق مراقبت از پوست صورت استفاده نمود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمتمشاهده همگی
چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟
داشتن یک روتین نگهداری از پوست صرفا برای پاک کردن صورت نیست، بلکه این گزینه به آبرسانی پوست و درمان انواع نگرانی‌ها و اشتباهات پوستی نیز مربوط می‌گردد. در فایده مداقه داشتن یک روتین پوستی مناسب در جايگاه اولیه حفاظت کردن از پوست در عوض ارکان مختلفی است که روی آن تاثیر می گذارند و می‌توانند موجب جراحت رساندن به پوست شوند. یک روتین پوستی قادر است با کاهش تاثیر دست اندرکاران آسیب‌زا به پوست، به جوانسازی صورت و شادابی بیشتر آن کمک کند. در نتیجه می‌قدرت از بروز ایرادات بعدی هجران کرد و تا حد زیادی فرآیند پیری پوست را کندتر کرد.

متن انگلیسی:
The goal of any skin-care routine is to tune up your complexion so it’s functioning at its best
ترجمه متن:
غرض هر روتین حفظ از پوست این هست که با کمک آن پوست صورت خود را برای داشتن بهترین همت تهیه فرمائید.

nytimes
ترتیب روتین پوستی (مراحل روتین پوستی)
به‌صورت کلی یک روتین حفظ از پوست بی نقص دربرگیرنده سه مرحله مهم می‌باشد. این فرآیند مشتمل بر تطهیر یا همان شستن پوست، تونینگ یا متعادل کردن پوست و مرطوب‌کنندگی یا همان آبرسانی و نرم کردن پوست صورت میشود.

پاک‌کننده‌ها میتوانند چربی و کثیفی روی پوست را از در بین ببرند. این چربی‌های اضافه منافذ پوست را مسدود می‌کنند و ادله جوش و آکنه‌های صورت میباشند. تونینگ یا تونرها هم بسته به مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارند می توانند هم به آبرسانی پوست کمک کنند و هم مابقی آلودگی‌های پوست را از دربین برنده شود. علاوه بر این عملکرد پوست را با کنترل میزان چربی سطح پوست در اختیار گرفتن می‌کند. در نهایت شما با کمک یک نرم‌کننده یا مرطوب‌کننده مناسب می توانید آبرسانی کامل پوست را جاری ساختن دهید تا با تقویت و تغذیه پوست، آن را برای ادامه روز آماده نمائید.

با کمک این مراحل اساسی می‌اقتدار کوشش کلی پوست صورت را تهیه کرد تا در بهترین حالت خود قرار بگیرد. ولی مراحل روتین پوستی می‌تواند از این هم کامل‌تر شود. بسته به نوع پوست و موقعیتی که در آن قرار دارید می‌توانید یکسری مرحله مهم دیگر را هم داشته باشید. یکی آنها استعمال از سرم‌های آنتی‌اکسیدان می‌باشد که به روشن کردن پوست کمک می‌کند.

مرحله آینده استعمال از یک کرم به دور چشم مناسب هست که می‌تواند پوست پایین چشم را آبرسانی کند. در نهایت نیز شما باید از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست صورتتان به کار گیری فرمایید تا با ساخت‌و‌ساز یک لایه محافظ، از آسیب‌های ناشی از اشعه آفتاب جلوگیری کند.

متن انگلیسی:
Your last morning skincare step should always be sunscreen to protect your skin
ترجمه متن:
آخرین مرحله محافظت از پوست در صبح باید همیشه ضدآفتاب باشد تا از پوست شما محافظت کند.

health
وسایل روتین پوستی
با یقین وسایل روتین پوستی شما باتوجه‌به مراحلی که در بالا به آن اشاره شد تعیین می‌شود. از یک کرم آبرسان مناسب گرفته تا یک تونر مناسب نوع پوستی که دارید، پد بهداشتی، یک شوینده ملایم و مناسب، کرم بدور چشم و یک ضدآفتاب از جمله گزینه‌هایی است که برای داشتن روتین پوستی به آن نیاز دارید.

شما برای استفاده هر چه عالی از این موارد میتوانید وسایل فیشیال صورت را هم به لیست وسایل روتین پوستی خود اضافه فرمایید. مثلا با یک غلتک منحصر به فرد می توانید هم پوست را ماساژ دهید و خونرسانی آن را تقویت کنید و هم خوب و موثرتر کرم‌های آب‌رسان را روی پوست پخش نمائید. برس‌های منزه‌کننده صورت یا ابزارهای منحصر به فرد براش صورت هم میتوانند به شست و شوی هر چه عالی پوست یاری کنند.


مهمترین مقصود روتین پوستی، بستن منافذ باز پوست و آبرسانی آن می‌باشد.
انواع روتین پوستی
فرایند اصلی یک روتین پوستی مشمول مواردی است که در ابتدا به آنها اشاره شد. اما بسته به نوع پوست و اهداف پوستی که دنبال می کنید، می‌توانید درمان‌های اضافی را برای درمان پوست‌های خشک، چرب، پیر یا مستعد آکنه به نرم افزار روزانه خود اضافه نمایید. شما میتوانید با مراجعه به یک متخصص پوست، بهترین روتین حفظ از پوستتان در صبح و شب را مطابق نوع پوستی که دارید دریافت نمائید.

گونه های روتین پوستی روند روتین پوستی
روتین پوستی ساده تمیز‌سازی، تونینگ، آبرسانی، استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان، ضدآفتاب
روتین پوستی پوست چرب منزه‌سازی با پاک‌کننده روغن، آبرسانی با مرطوب‌کننده‌های سبک، در دست گرفتن چربی
روتین پوستی پوست چرب و جوش دار شست‌وشو با شوینده منحصربه‌فرد، به کار گیری از سرم درمانی و لایه‌بردار ملایم، کرم‌ها و سرم‌های حاوی سالیسیلیک اسید یا نیاسین
روتین پوستی پوست خشک به کار گیری از پاک‌کننده‌های روغنی، مرطوب‌کننده‌های روزانه و شبانه، ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی
روتین پوستی برای پوست خشک و حساس محصول ها مراقبت ملایم و تسکین‌دهنده، لایه‌بردارهای ملایم، استعمال از مواد طبیعی و ارگانیک
روتین پوستی پوست مختلط شوینده کفی ملایم در صبح، منزه‌کننده بر طبق کرم در شب، مولتی ماسک
روتین پوستی بعد از آن گرمابه استعمال از ماسک‌های روشن‌کننده یا لایه‌بردار، آبرسانی عمیق
روتین پوستی روشن کننده پاک‌سازی، به کار گیری از تونر، کرم ضد لک، سرم‌های ویتامین C، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی روزانه پاک‌سازی با شوینده مناسب، تونر، آنتی‌اکسیدان، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی شبانه تمیز‌سازی با پاک‌کننده مبنی بر روغن، تونر، ماسک لایه‌بردار (اختیاری)، آبرسانی، سرم یا کرم شب، کرم دور چشم (از روی اختیار)
انواع روتین پوستی
۱. روتین پوستی ساده
چنانچه وقت و مجال زیادی برای رعایت چندین نکات متناسب با نوع پوست خود را ندارید، می توانید فقط از یک روتین محافظت از پوست بی آلایش برای مراقبت از پوست صورتتان به کارگیری کنید. یک روتین پوستی معمولی دربرگیرنده مرحله تمیز‌سازی در اول صبح، تونینگ، آبرسانی، استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان و ضدآفتاب میگردد.

شما شروع کثیفی‌های روی پوست را از در بین می‌برید و آنگاه با اضافه کردن رطوبت بیشتر به پوست و استفاده از یک ضدآفتاب مناسب، از پوست در عوض اشعه ماوراء بنفش، آلودگی‌ها و استرس‌های محیطی مراقبت کنید. روتین پوستی ساده خصوصاً میتواند یک مورد عالی برای پوست‌های بی آلایش باشد.

دنبال یک روتین پوستی معمولی و بی‌دردسری؟

همین الان از کارشناس مشورت بگیر.

پزشک پوست آنلاینبهترین دکتر پوست

۲. روتین پوستی پوست چرب
برخلاف پوست‌های خشک، پوست‌های چرب دارای غدد چربی بیش تر از حد فعال می‌باشند که سبوم اضافی ساخت می‌کنند. این افراد بیشتر مستعد داشتن لک و جوش‌های ریز و درشت‌اند؛ بنابراین هدف از روتین مراقبت از پوست چرب، در دست گرفتن چربی اضافی و حفظ رطوبت پوست هست.

وقتی پوست کم آب خواهد شد، با تشکیل داد چربی بیشتر واکنش علامت میدهد. شما می‌توانید با آبرسانی به پوست با مرطوب‌کننده سبک حاوی مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک گیاهی با این شغل مقابله نمائید. همچنین، اضافه کردن یک منزه‌کننده روغن را به روتین محافظت از پوست خود در لحاظ بگیرید.

درحالی‌که ممکن می باشد عجیب به نظر برسد؛ ولی روغن جانور در پاک‌کننده سبوم اضافی را جذب می‌کند و به شما این قابلیت را میدهد که آن را بدون آسیب رساندن به پوست از در بین ببرید.

۳. روتین پوستی پوست چرب و جوش دار
برخی از اشکال پوست‌های چرب، جوش‌های فعال زیادی نیز دارند؛ بنابراین بخشی از روتین این پوست‌ها شامل درمان جوش‌ها هم میگردد. پاکسازی صورت برای جوش بسیار اصلی می باشد. نخستین از کلیه پوست‌های جوش‌دار بایستی شست‌وشوی عمیق‌تری داشته باشند و از یک شوینده اختصاصی پوست‌های جوش‌دار برای تطهیر به کار گرفت.

علاوه بر این بهتر می باشد از سرم درمانی و محصولات لایه‌بردار ملایم روی پوست‌های جوش‌دار بهره برد تا لایه‌های مرده پوست نیز غیروابسته شوند. یکی مراحل اساسی روتین پوست‌های جوش‌دار، استفاده از ترکیباتی برای درمان جوش‌هاست. برای مثال می‌قدرت از کرم‌ها و سرم‌های حاوی سالیسیلیک اسید یا نیاسین روی پوست‌های چرب و جوش‌دار استفاده نمود.

۴. روتین پوستی پوست خشک
پوست خشک نسبت به پوست‌های ساده چربی کمتری تشکیل داد می‌کند. این نوع پوست فاقد لیپیدهای لازم برای مراقبت رطوبت و نرمی و لطافت پوست می باشد. پوست شم کم آبی و سفت شدن دارد و بعضی وقت ها پوسته‌هایی روی گونه‌ها، چانه و پیشانی ظاهر می‌شود. اشخاصی که پوست خشک دارا‌هستند اکثر وقت ها دارای منافذ نسبتاًً نامرئی می باشند و ممکن هست خطوط ظریف‌تری را در اطراف چشم و نواحی خطوط لب نشانه دهند.

از این رو در روتین پوست خشک، به کارگیری از محصولات غنی از مرطوب‌کننده مانند تمیز‌کننده‌های روغنی یا کرم و مرطوب‌کننده‌های روزانه برای مرمت پوست در طول روز و همچنین کرم شب غنی برای ترمیم پوست هنگام خواب بسیار اساسی می‌باشد. ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی نیز برای حجیم و نرم شدن پوست و همچنین کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک توصیه می شود.


عده ای که پوست کم آبی دارند باید بیشتر به اندیشه آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوستشان باشند.
۵. روتین پوستی برای پوست خشک و حساس
پوست حساس بسیار شایع هست و طبق آکادمی پوست آمریکا، ۵۰ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نوع پوست دارای منافذ ظریف است، به راحتی تحریک می‌شود و مستعد قرمزی می باشد. با طیف گسترده ای از علائم، پوست حساس برای کلیه به یک شکل ظاهر نمی‌شود و شدت و فراوانی آن می‌تواند متعدد باشد.

جمعاَ، پوست‌های حساس باید با محصولات مراقبت از پوست ملایم و تسکین دهنده درمان شوند که سبب بهبودی پوست و تسکین علائم می‌شوند. برای پوست‌های حساس خوب هست از لایه بردارهای ملایم و مواد طبیعی و ارگانیک مانند بابونه و گل همیشه بهار در روتین پوستی بهره مند شد.

۶. روتین پوستی پوست مختلط
پوست مختلط با ساخت چربی غیریکنواخت معلوم می‌شود. این پوست‌ها نه بیش تر از حد خشک‌اند و نه چرب. بهترین طرز برای مراقبت از پوست مختلط اکثر وقت ها استفاده از درمان‌های ترکیبی برای بخش‌های متعدد پوست می باشد. در صبح، یک شوینده کفی ملایم، روغن اضافی را جذب می‌کند. در شب، یک پاک‌کننده بر پایه ی کرم، رطوبت ازدست‌رفته را جبران می‌کند.

مولتی ماسک می‌تواند برای پوست‌های مختلط بسیار موثر باشد. این تکنیک نگهداری از پوست دربرگیرنده به کار گیری از دو یا یک سری ماسک صورت، مانند یک ماسک بر اساس خاک رس و یک ماسک مبنی بر کرم، در نواحی متفاوت صورت است تا چند نگرانی به طور هم زمان برطرف خواهد شد.

۷. روتین پوستی آنگاه حمام
پس از خزینه کردن دو فعالیت مهم می‌تواند به شما در حفظ از پوست صورتتان کمک کند. یکی‌از استفاده از ماسک‌های روشن‌کننده یا لایه‌بردار روی پوست هست. این ماسک‌ها چه از نوع خانگی و چه از نوع فرموله شده می‌توانند به تمیز‌سازی و تغذیه پوست صورت کمک زیادی کند. مرحله آینده و بسیار مهم روتین پوستی بعد از حمام، آبرسانی بسیار عمیق پوست می باشد، به این دلیل‌که پوست صورت پس از حمام به‌شدت خشک می گردد و به رطوبت بیشتری نیاز داراست.

۸. روتین پوستی روشن کننده
یکی‌از از سایر از انواع روتین‌های پوستی برای افرادی می‌باشد که پوست آن ها تیره شده و لکه‌های قهوه‌ای رنگ و تیره‌ای روی پوستشان دارا هستند. درست مانند سایر روتین‌های پوستی در این‌شیوه هم مرحله اول منزه‌سازی پوست است. بهترین آیتم استعمال از یک پاک‌کننده کرمی یا استفاده از میسلار واتر برای تنظیم pH پوست می باشد.

بعد می بایست از تونر استفاده کرد و در مرحله آجل روتین پوستی روشن کننده و ضد لک، باید از یک کرم ضد لک حاذق و مناسب روی لکه‌ها استفاده کرد. به کار گیری از انواع سرم‌های ویتامین سی هم می تواند در‌این روتین گنجانده شود. در نهایت باز هم بایستی از یک آب‌رسان و از تمامی اصلی‌تر از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست استفاده نمود.

۹. پروسه روتین پوستی روزانه (روتین پوستی صبح)
یک متد نگهداری از پوست صبحگاهی با از در میان بردن کثیفی و چربی‌های انباشته شده در زمان خواب، پوست شما‌را برای روز مهیا می‌کند. همچنین می بایست به سد پوست شما رطوبت اضافه کند و از پوست شما در عوض اشعه ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی محافظت کند؛ به این ترتیب استارت صورت خود را با یک شوینده مناسب نوع پوستتان شسته و بعد از آن از یک تونر برای تمیز‌سازی عالی پوست امداد بگیرید.

حالا می‌توانید از یک آنتی‌اکسیدان روی پوست صورتتان استعمال کرده و بعد از آن آبرسانی را انجام دهید. درحال حاضر برای حفظ پایانی نیز از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست به کارگیری فرمایید.

۱۰. مراحل روتین پوستی شبانه
روتین پوستی شبانه با هدف‌ترمیم پوست و از بین بردن آسیب‌های روزمره انجام میشود تا با تقویت لایه‌های پوست، به ترمیم آن کمک کند. در این روتین استارت از یک منزه‌کننده مبتنی بر روغن برای پاک‌سازی به کارگیری کرده و سپس با یک تونر، خلال منزه‌سازی بهتر به آبرسانی پوست هم یاری کنید.

شما میتوانید از یک ماسک لایه‌بردار هم به‌صورت از روی اختیار استعمال نمائید تا لایه‌های مرده پوست را جدا فرمایید. بعد از آبرسانی نوبت به استفاده از یک سرم یا کرم شب مناسب می باشد. این سرم‌ها با تغذیه پوست صورت، قابلیت و امکان بازیابی شبانه را به پوست میدهند. البته می‌توان در روتین شبانه از یک کرم دور چشم نیز به کار گرفت.

۱۱. روتین پوستی کره ای
یکی از تکنیک‌های حفظ از پوست، تکنیک کره‌ای با نام تکنیک ۷ پوست می‌باشد که در آن هفت بار پی درپی از تونر روی پوست استفاده می‌گردد. ایده پشت این نحوه این می باشد که به آبرسانی عمیق پوست کمک کند تا بافت و ظاهر آن بهبود یابد. می‌توان از این طرز هم به صورت روزانه و هم به صورت چنددفعه در هفته بهره مند شد.

پوست سالم یک‌شبه به وجود نمی‌آید. یک برنامه منظم روتین پوستی و نگهداری از پوست برای با صرفه‌سازی سالم پوست، تقویت سیستم دفاعی آن و به حداکثر رساندن نتایج ضروری هست. اما چطور می‌قدرت به‌این غرض رسید و پوستی سالم و زیبا داشت؟ بی‌شک برای داشتن یک پوست متخصص پوست و مو زیبا و جوان به یک روتین پوستی مناسب نیاز دارید. البته روتین پوستی چیست و چطور می‌توانید یک متد حفظ از پوست مناسب را گزینش نمائید؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید بهترین روتین پوستی را متناسب با نوع پوستتان داشته باشید.

برای داشتن بهترین روتین پوست عالی هست با کارشناس پوست مشورت فرمایید. شما میتوانید از طریق وبسایت با بهترین پزشکان در زمینه‌ی باشید. درضمن سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت مشورت کردن آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود داراست.

روتین پوستی چیست؟
یک پوست عالی صرفا به ژنتیک شما مربوط نمیشود. عادات روزانه شما تاثیر زیادی روی ظاهر شکل‌تان دارااست و یکی از این عادات اصلی روتین پوستی می‌باشد. روتین پوستی شامل مراحلی می باشد که برای مراقبت از پوست خود آن ها را دنبال می کنید تا تلاش پوست صورت خود را تنظیم فرمایید. از رطوبت‌رسانی گرفته تا پاک‌سازی و تقویت سد دفاعی پوست صورت تمامی جزء روتین پوستی به حساب می‌آید. روتین‌های پوستی بر پایه ی نوع پوست و غرض اعمال آن متفاوت‌اند و می‌اقتدار برای رسیدن به اهداف گوناگون، از چند سیاق مراقبت از پوست صورت استفاده نمود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمتمشاهده همگی
چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟
داشتن یک روتین نگهداری از پوست صرفا برای پاک کردن صورت نیست، بلکه این گزینه به آبرسانی پوست و درمان انواع نگرانی‌ها و اشتباهات پوستی نیز مربوط می‌گردد. در فایده مداقه داشتن یک روتین پوستی مناسب در جايگاه اولیه حفاظت کردن از پوست در عوض ارکان مختلفی است که روی آن تاثیر می گذارند و می‌توانند موجب جراحت رساندن به پوست شوند. یک روتین پوستی قادر است با کاهش تاثیر دست اندرکاران آسیب‌زا به پوست، به جوانسازی صورت و شادابی بیشتر آن کمک کند. در نتیجه می‌قدرت از بروز ایرادات بعدی هجران کرد و تا حد زیادی فرآیند پیری پوست را کندتر کرد.

متن انگلیسی:
The goal of any skin-care routine is to tune up your complexion so it’s functioning at its best
ترجمه متن:
غرض هر روتین حفظ از پوست این هست که با کمک آن پوست صورت خود را برای داشتن بهترین همت تهیه فرمائید.

nytimes
ترتیب روتین پوستی (مراحل روتین پوستی)
به‌صورت کلی یک روتین حفظ از پوست بی نقص دربرگیرنده سه مرحله مهم می‌باشد. این فرآیند مشتمل بر تطهیر یا همان شستن پوست، تونینگ یا متعادل کردن پوست و مرطوب‌کنندگی یا همان آبرسانی و نرم کردن پوست صورت میشود.

پاک‌کننده‌ها میتوانند چربی و کثیفی روی پوست را از در بین ببرند. این چربی‌های اضافه منافذ پوست را مسدود می‌کنند و ادله جوش و آکنه‌های صورت میباشند. تونینگ یا تونرها هم بسته به مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارند می توانند هم به آبرسانی پوست کمک کنند و هم مابقی آلودگی‌های پوست را از دربین برنده شود. علاوه بر این عملکرد پوست را با کنترل میزان چربی سطح پوست در اختیار گرفتن می‌کند. در نهایت شما با کمک یک نرم‌کننده یا مرطوب‌کننده مناسب می توانید آبرسانی کامل پوست را جاری ساختن دهید تا با تقویت و تغذیه پوست، آن را برای ادامه روز آماده نمائید.

با کمک این مراحل اساسی می‌اقتدار کوشش کلی پوست صورت را تهیه کرد تا در بهترین حالت خود قرار بگیرد. ولی مراحل روتین پوستی می‌تواند از این هم کامل‌تر شود. بسته به نوع پوست و موقعیتی که در آن قرار دارید می‌توانید یکسری مرحله مهم دیگر را هم داشته باشید. یکی آنها استعمال از سرم‌های آنتی‌اکسیدان می‌باشد که به روشن کردن پوست کمک می‌کند.

مرحله آینده استعمال از یک کرم به دور چشم مناسب هست که می‌تواند پوست پایین چشم را آبرسانی کند. در نهایت نیز شما باید از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست صورتتان به کار گیری فرمایید تا با ساخت‌و‌ساز یک لایه محافظ، از آسیب‌های ناشی از اشعه آفتاب جلوگیری کند.

متن انگلیسی:
Your last morning skincare step should always be sunscreen to protect your skin
ترجمه متن:
آخرین مرحله محافظت از پوست در صبح باید همیشه ضدآفتاب باشد تا از پوست شما محافظت کند.

health
وسایل روتین پوستی
با یقین وسایل روتین پوستی شما باتوجه‌به مراحلی که در بالا به آن اشاره شد تعیین می‌شود. از یک کرم آبرسان مناسب گرفته تا یک تونر مناسب نوع پوستی که دارید، پد بهداشتی، یک شوینده ملایم و مناسب، کرم بدور چشم و یک ضدآفتاب از جمله گزینه‌هایی است که برای داشتن روتین پوستی به آن نیاز دارید.

شما برای استفاده هر چه عالی از این موارد میتوانید وسایل فیشیال صورت را هم به لیست وسایل روتین پوستی خود اضافه فرمایید. مثلا با یک غلتک منحصر به فرد می توانید هم پوست را ماساژ دهید و خونرسانی آن را تقویت کنید و هم خوب و موثرتر کرم‌های آب‌رسان را روی پوست پخش نمائید. برس‌های منزه‌کننده صورت یا ابزارهای منحصر به فرد براش صورت هم میتوانند به شست و شوی هر چه عالی پوست یاری کنند.


مهمترین مقصود روتین پوستی، بستن منافذ باز پوست و آبرسانی آن می‌باشد.
انواع روتین پوستی
فرایند اصلی یک روتین پوستی مشمول مواردی است که در ابتدا به آنها اشاره شد. اما بسته به نوع پوست و اهداف پوستی که دنبال می کنید، می‌توانید درمان‌های اضافی را برای درمان پوست‌های خشک، چرب، پیر یا مستعد آکنه به نرم افزار روزانه خود اضافه نمایید. شما میتوانید با مراجعه به یک متخصص پوست، بهترین روتین حفظ از پوستتان در صبح و شب را مطابق نوع پوستی که دارید دریافت نمائید.

گونه های روتین پوستی روند روتین پوستی
روتین پوستی ساده تمیز‌سازی، تونینگ، آبرسانی، استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان، ضدآفتاب
روتین پوستی پوست چرب منزه‌سازی با پاک‌کننده روغن، آبرسانی با مرطوب‌کننده‌های سبک، در دست گرفتن چربی
روتین پوستی پوست چرب و جوش دار شست‌وشو با شوینده منحصربه‌فرد، به کار گیری از سرم درمانی و لایه‌بردار ملایم، کرم‌ها و سرم‌های حاوی سالیسیلیک اسید یا نیاسین
روتین پوستی پوست خشک به کار گیری از پاک‌کننده‌های روغنی، مرطوب‌کننده‌های روزانه و شبانه، ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی
روتین پوستی برای پوست خشک و حساس محصول ها مراقبت ملایم و تسکین‌دهنده، لایه‌بردارهای ملایم، استعمال از مواد طبیعی و ارگانیک
روتین پوستی پوست مختلط شوینده کفی ملایم در صبح، منزه‌کننده بر طبق کرم در شب، مولتی ماسک
روتین پوستی بعد از آن گرمابه استعمال از ماسک‌های روشن‌کننده یا لایه‌بردار، آبرسانی عمیق
روتین پوستی روشن کننده پاک‌سازی، به کار گیری از تونر، کرم ضد لک، سرم‌های ویتامین C، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی روزانه پاک‌سازی با شوینده مناسب، تونر، آنتی‌اکسیدان، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی شبانه تمیز‌سازی با پاک‌کننده مبنی بر روغن، تونر، ماسک لایه‌بردار (اختیاری)، آبرسانی، سرم یا کرم شب، کرم دور چشم (از روی اختیار)
انواع روتین پوستی
۱. روتین پوستی ساده
چنانچه وقت و مجال زیادی برای رعایت چندین نکات متناسب با نوع پوست خود را ندارید، می توانید فقط از یک روتین محافظت از پوست بی آلایش برای مراقبت از پوست صورتتان به کارگیری کنید. یک روتین پوستی معمولی دربرگیرنده مرحله تمیز‌سازی در اول صبح، تونینگ، آبرسانی، استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان و ضدآفتاب میگردد.

شما شروع کثیفی‌های روی پوست را از در بین می‌برید و آنگاه با اضافه کردن رطوبت بیشتر به پوست و استفاده از یک ضدآفتاب مناسب، از پوست در عوض اشعه ماوراء بنفش، آلودگی‌ها و استرس‌های محیطی مراقبت کنید. روتین پوستی ساده خصوصاً میتواند یک مورد عالی برای پوست‌های بی آلایش باشد.

دنبال یک روتین پوستی معمولی و بی‌دردسری؟

همین الان از کارشناس مشورت بگیر.

پزشک پوست آنلاینبهترین دکتر پوست

۲. روتین پوستی پوست چرب
برخلاف پوست‌های خشک، پوست‌های چرب دارای غدد چربی بیش تر از حد فعال می‌باشند که سبوم اضافی ساخت می‌کنند. این افراد بیشتر مستعد داشتن لک و جوش‌های ریز و درشت‌اند؛ بنابراین هدف از روتین مراقبت از پوست چرب، در دست گرفتن چربی اضافی و حفظ رطوبت پوست هست.

وقتی پوست کم آب خواهد شد، با تشکیل داد چربی بیشتر واکنش علامت میدهد. شما می‌توانید با آبرسانی به پوست با مرطوب‌کننده سبک حاوی مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک گیاهی با این شغل مقابله نمائید. همچنین، اضافه کردن یک منزه‌کننده روغن را به روتین محافظت از پوست خود در لحاظ بگیرید.

درحالی‌که ممکن می باشد عجیب به نظر برسد؛ ولی روغن جانور در پاک‌کننده سبوم اضافی را جذب می‌کند و به شما این قابلیت را میدهد که آن را بدون آسیب رساندن به پوست از در بین ببرید.

۳. روتین پوستی پوست چرب و جوش دار
برخی از اشکال پوست‌های چرب، جوش‌های فعال زیادی نیز دارند؛ بنابراین بخشی از روتین این پوست‌ها شامل درمان جوش‌ها هم میگردد. پاکسازی صورت برای جوش بسیار اصلی می باشد. نخستین از کلیه پوست‌های جوش‌دار بایستی شست‌وشوی عمیق‌تری داشته باشند و از یک شوینده اختصاصی پوست‌های جوش‌دار برای تطهیر به کار گرفت.

علاوه بر این بهتر می باشد از سرم درمانی و محصولات لایه‌بردار ملایم روی پوست‌های جوش‌دار بهره برد تا لایه‌های مرده پوست نیز غیروابسته شوند. یکی مراحل اساسی روتین پوست‌های جوش‌دار، استفاده از ترکیباتی برای درمان جوش‌هاست. برای مثال می‌قدرت از کرم‌ها و سرم‌های حاوی سالیسیلیک اسید یا نیاسین روی پوست‌های چرب و جوش‌دار استفاده نمود.

۴. روتین پوستی پوست خشک
پوست خشک نسبت به پوست‌های ساده چربی کمتری تشکیل داد می‌کند. این نوع پوست فاقد لیپیدهای لازم برای مراقبت رطوبت و نرمی و لطافت پوست می باشد. پوست شم کم آبی و سفت شدن دارد و بعضی وقت ها پوسته‌هایی روی گونه‌ها، چانه و پیشانی ظاهر می‌شود. اشخاصی که پوست خشک دارا‌هستند اکثر وقت ها دارای منافذ نسبتاًً نامرئی می باشند و ممکن هست خطوط ظریف‌تری را در اطراف چشم و نواحی خطوط لب نشانه دهند.

از این رو در روتین پوست خشک، به کارگیری از محصولات غنی از مرطوب‌کننده مانند تمیز‌کننده‌های روغنی یا کرم و مرطوب‌کننده‌های روزانه برای مرمت پوست در طول روز و همچنین کرم شب غنی برای ترمیم پوست هنگام خواب بسیار اساسی می‌باشد. ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی نیز برای حجیم و نرم شدن پوست و همچنین کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک توصیه می شود.


عده ای که پوست کم آبی دارند باید بیشتر به اندیشه آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوستشان باشند.
۵. روتین پوستی برای پوست خشک و حساس
پوست حساس بسیار شایع هست و طبق آکادمی پوست آمریکا، ۵۰ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نوع پوست دارای منافذ ظریف است، به راحتی تحریک می‌شود و مستعد قرمزی می باشد. با طیف گسترده ای از علائم، پوست حساس برای کلیه به یک شکل ظاهر نمی‌شود و شدت و فراوانی آن می‌تواند متعدد باشد.

جمعاَ، پوست‌های حساس باید با محصولات مراقبت از پوست ملایم و تسکین دهنده درمان شوند که سبب بهبودی پوست و تسکین علائم می‌شوند. برای پوست‌های حساس خوب هست از لایه بردارهای ملایم و مواد طبیعی و ارگانیک مانند بابونه و گل همیشه بهار در روتین پوستی بهره مند شد.

۶. روتین پوستی پوست مختلط
پوست مختلط با ساخت چربی غیریکنواخت معلوم می‌شود. این پوست‌ها نه بیش تر از حد خشک‌اند و نه چرب. بهترین طرز برای مراقبت از پوست مختلط اکثر وقت ها استفاده از درمان‌های ترکیبی برای بخش‌های متعدد پوست می باشد. در صبح، یک شوینده کفی ملایم، روغن اضافی را جذب می‌کند. در شب، یک پاک‌کننده بر پایه ی کرم، رطوبت ازدست‌رفته را جبران می‌کند.

مولتی ماسک می‌تواند برای پوست‌های مختلط بسیار موثر باشد. این تکنیک نگهداری از پوست دربرگیرنده به کار گیری از دو یا یک سری ماسک صورت، مانند یک ماسک بر اساس خاک رس و یک ماسک مبنی بر کرم، در نواحی متفاوت صورت است تا چند نگرانی به طور هم زمان برطرف خواهد شد.

۷. روتین پوستی آنگاه حمام
پس از خزینه کردن دو فعالیت مهم می‌تواند به شما در حفظ از پوست صورتتان کمک کند. یکی‌از استفاده از ماسک‌های روشن‌کننده یا لایه‌بردار روی پوست هست. این ماسک‌ها چه از نوع خانگی و چه از نوع فرموله شده می‌توانند به تمیز‌سازی و تغذیه پوست صورت کمک زیادی کند. مرحله آینده و بسیار مهم روتین پوستی بعد از حمام، آبرسانی بسیار عمیق پوست می باشد، به این دلیل‌که پوست صورت پس از حمام به‌شدت خشک می گردد و به رطوبت بیشتری نیاز داراست.

۸. روتین پوستی روشن کننده
یکی‌از از سایر از انواع روتین‌های پوستی برای افرادی می‌باشد که پوست آن ها تیره شده و لکه‌های قهوه‌ای رنگ و تیره‌ای روی پوستشان دارا هستند. درست مانند سایر روتین‌های پوستی در این‌شیوه هم مرحله اول منزه‌سازی پوست است. بهترین آیتم استعمال از یک پاک‌کننده کرمی یا استفاده از میسلار واتر برای تنظیم pH پوست می باشد.

بعد می بایست از تونر استفاده کرد و در مرحله آجل روتین پوستی روشن کننده و ضد لک، باید از یک کرم ضد لک حاذق و مناسب روی لکه‌ها استفاده کرد. به کار گیری از انواع سرم‌های ویتامین سی هم می تواند در‌این روتین گنجانده شود. در نهایت باز هم بایستی از یک آب‌رسان و از تمامی اصلی‌تر از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست استفاده نمود.

۹. پروسه روتین پوستی روزانه (روتین پوستی صبح)
یک متد نگهداری از پوست صبحگاهی با از در میان بردن کثیفی و چربی‌های انباشته شده در زمان خواب، پوست شما‌را برای روز مهیا می‌کند. همچنین می بایست به سد پوست شما رطوبت اضافه کند و از پوست شما در عوض اشعه ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی محافظت کند؛ به این ترتیب استارت صورت خود را با یک شوینده مناسب نوع پوستتان شسته و بعد از آن از یک تونر برای تمیز‌سازی عالی پوست امداد بگیرید.

حالا می‌توانید از یک آنتی‌اکسیدان روی پوست صورتتان استعمال کرده و بعد از آن آبرسانی را انجام دهید. درحال حاضر برای حفظ پایانی نیز از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست به کارگیری فرمایید.

۱۰. مراحل روتین پوستی شبانه
روتین پوستی شبانه با هدف‌ترمیم پوست و از بین بردن آسیب‌های روزمره انجام میشود تا با تقویت لایه‌های پوست، به ترمیم آن کمک کند. در این روتین استارت از یک منزه‌کننده مبتنی بر روغن برای پاک‌سازی به کارگیری کرده و سپس با یک تونر، خلال منزه‌سازی بهتر به آبرسانی پوست هم یاری کنید.

شما میتوانید از یک ماسک لایه‌بردار هم به‌صورت از روی اختیار استعمال نمائید تا لایه‌های مرده پوست را جدا فرمایید. بعد از آبرسانی نوبت به استفاده از یک سرم یا کرم شب مناسب می باشد. این سرم‌ها با تغذیه پوست صورت، قابلیت و امکان بازیابی شبانه را به پوست میدهند. البته می‌توان در روتین شبانه از یک کرم دور چشم نیز به کار گرفت.

۱۱. روتین پوستی کره ای
یکی از تکنیک‌های حفظ از پوست، تکنیک کره‌ای با نام تکنیک ۷ پوست می‌باشد که در آن هفت بار پی درپی از تونر روی پوست استفاده می‌گردد. ایده پشت این نحوه این می باشد که به آبرسانی عمیق پوست کمک کند تا بافت و ظاهر آن بهبود یابد. می‌توان از این طرز هم به صورت روزانه و هم به صورت چنددفعه در هفته بهره مند شد.

برچسب ها متخصص پوست و مو ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 157
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 164
  • بازدید ماه : 262
  • بازدید سال : 1161
  • بازدید کلی : 1579
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه